lisasoetekouw.reismee.nl

Berlijn - dag 1

Goedemorgen!

De eerste dag in Berlijn zit er al weer op. Ik schrijf dit nu vanuit ons hostel, waar we straks ook gaan ontbijten. Gisteren zijn we, na een reis van ongeveer 8 uur, om kwart voor vier aangekomen op het Hauptbahnhof hier in Berlijn. We zijn toen direct richting het hostel gelopen, waar we ongeveer een uur later aankwamen. De wandeling was mooi, langs onder andere de Bundestag. Ook scheen de zon lekker en was het zo'n 25 graden. Toch best warm met zo'n tas op je rug.

Eenmaal in het hostel aangekomen hebben we ons even omgekleed, vervolgens zijn we richting Potsdamer Platz gelopen. Hier hebben we gedineerd (lees: brood en een biertje op het plein) en vervolgens zijn we verder gelopen. Onderweg hebben we het Sony Center bekeken.

Het begon al te schemeren toen we bij het Holocaust monument liepen. Heel indrukwekkend en nog groter dan ik eerder dacht. Vanaf hier is de Brandenburger Tor vlakbij, dit was het uiteindelijke doel van onze wandeling.

Vanaf de Brandenburger Tor zijn we hebben we Unter den Linden gevolgd richting Alexanderplatz. Onderweg hebben we geprobeerd de Berliner Dom vanbinnen te bekijken, maar die was helaas al gesloten.

Alexanderplatz hebben we uiteindelijk wel gehaald. Hier hebben we nog even gezeten voor we rustig terug naar het hostel gelopen zijn.

Volgens mij iPhone hebben we 15 kilometer afgelegd gisteren, wat me wat veel lijkt, maar het is zeker dat we op de eerste dag al flink wat gelopen hebben.

Erik

Leuk verhaal, lekker genieten en mooie dingen bekijken.

opa en oma

Schitterend.

Opa Ton

Wat een lange reis en een heel lange vermoeiende, maar
Interessante wandeling.
Nog veel plezier en moois.
Groetjes aan jou en je vriendinnen.
Opa Ton.